Tips & Tricks

voordelen van een sterk merk

5 voordelen van een sterk merk

We hebben allemaal wel eens gehoord dat het belangrijk is om een sterk merk te hebben. Maar wat is nou precies het belang van een sterk merk? Misschien heb je soms het idee dat je heel veel moeite stopt in het bouwen en laden van je merk, zonder dat het uiteindelijk iets oplevert. Hieronder lees je de belangrijkste voordelen van een sterk merk. Want ja, hoewel het zeker wat tijd nodig heeft, levert een sterk merk je ook heel wat op!

1. Een sterk merk is onderscheidend in de markt

Een sterk merk is gebouwd op een eigen, uniek verhaal. Een verhaal over wie je bent, wat je doet en nog belangrijker: waarom je doet wat je doet. In een markt met veel aanbieders is het lastig om je te onderscheiden op basis van prijs. In dat geval is het beter om op de emotie van jouw doelgroep in te spelen. De doelgroep moet een voorkeur hebben voor jouw merk, omdat zij zich met jouw merk wil associëren. Dit bereik je door veel over jouw merk te delen. Laat zien wie je als merk bent, waar je voor staat en wat je wil bijdragen voor de klant.

2. Een sterk merk zorgt voor herkenning

Een sterk merk valt op en blijft hangen bij de consument. Het is belangrijk om ‘top-of-mind’ te worden bij je doelgroep. Dat wil zeggen dat de consument als eerste aan jouw merk zal denken wanneer hij/zij gevraagd wordt naar een bepaalde industrie of categorie. Maar dat gaat niet vanzelf… Je moet zorgen dat jouw merk opvalt op plaatsen waar jouw doelgroep aanwezig is. Hierbij kun je onder andere brochures, posters, advertenties, visitekaartjes en flyers inzetten. Laat zoveel mogelijk van je merk zien!

3. Een sterk merk zorgt voor trotse medewerkers

Wanneer jouw merk een sterk én onderscheidend verhaal heeft, zijn medewerkers daar trots op. Zij zullen dit verhaal verder verspreiden met mensen om hen heen en worden als het ware ambassadeurs van het merk. Ook is het zo dat een sterk merk nieuwe medewerkers sneller aantrekt. Het is dus gemakkelijker om nieuw talent te vinden. Mensen willen namelijk graag werken voor een merk waar ze positieve gevoelens bij hebben.

4. Een sterk merk zorgt voor meer klantbinding

Een sterk merk zorgt voor meer klantloyaliteit. Wanneer een consument bij jouw merk wil horen, zal hij/zij minder snel overstappen naar een ander merk. Als je dan als merk ook nog eens al je beloftes waarmaakt, zal de consument juist anderen overtuigen om ook op jouw merk over te stappen. Een sterk merk kan dus rekenen op klantloyaliteit en positieve mond-tot-mondreclame.

5. Een sterk merk zorgt voor meer omzet

We hebben al verteld dat het tegenwoordig niet alleen nog maar draait om de laagste prijs. Mensen beslissen vaak op basis van hun emotie. Heeft een organisatie een sterk merk, dan willen mensen daarbij horen. De prijs is dan een stuk minder belangrijk. Ook kan een sterk merk rekenen op goede mond-tot-mondreclame en trekt het dus sneller en gemakkelijker nieuwe klanten aan. Kortom, een sterk merk zorgt voor meer omzet.

Wil jij bouwen aan jouw merk? Wij helpen je daar graag bij! Met de Huisstijlmanager zorg je voor een consistente huisstijl én een sterk, onderscheidend merk. Vraag nu gratis en vrijblijvend een demo aan. 

This image for Image Layouts addon


Wil jij bouwen aan jouw merk?

Met de Huisstijlmanager zorgt je voor een consistente huisstijl én een sterk, onderscheidend merk. Vraag nu gratis en vrijblijvend een demo aan en ontdek de kracht van de Huisstijlmanager! 

Gratis demo

Gerelateerde artikelen

Branding
Tips digitale nieuwsbrief
Digital Asset Management (DAM)

Informatie

Inkopen, beheren, opmaken én publiceren van al je marketing- en communicatiemiddelen doe je voortaan op één plek. Ontdek de kracht van de Huisstijlmanager!

Volg ons op      

Support

Heb je hulp nodig of heb je een technische vraag? Bekijk onze helpdesk of neem contact op via support@huisstijlmanager.nl