De Huisstijlmanager biedt jou als communicatieadviseur of -medewerker vele mogelijkheden. Aan de hand van modules kun jij je eigen Huisstijlmanager op maat samenstellen. Die perfect past bij jouw organisatie. Ontdek in deze blog de vele mogelijkheden en belangrijkste aspecten van werken met de Huisstijlmanager
Eenvoudig je huisstijl bewaken
Laten we beginnen bij de templates. In de Huisstijlmanager kun je talloze templates opnemen. Denk aan templates voor het produceren van een poster, nieuwsbrief, uitnodiging, advertentie of een banner voor social media. De templates zorgen ervoor dat alle middelen worden opgemaakt in de juiste huisstijl, kleuren, lettertype, beeldstijl en grafische elementen. Hierdoor kunnen collega’s van andere vestigingen of afdelingen zelf eenvoudig communicatiemiddelen aanpassen zonder dat de huisstijl verloren gaat. Dit bespaart je kosten doordat je het opmaken van middelen in eigen huis kunt doen. Maar ook bespaart het je tijd doordat je niet meer hoeft te schakelen met externe partijen.
Minder tijdverspilling en problemen
Nog een groot voordeel van de Huisstijlmanager is de mediabank. Dit is een digital asset management-oplossing, ook wel bekend als DAM. DAM is een manier om alle belangrijke digitale bestanden van je organisatie centraal en veilig op te slaan, te beheren en te organiseren. Hierdoor ben je geen tijd meer kwijt aan het zoeken naar bestanden. Ook voorkom je problemen doordat collega’s over de juiste, up-to-date, bestanden beschikken. En jij houdt de controle doordat je zelf kan bepalen wie er toegang heeft tot welke bestanden.
Downloaden, laten drukken of direct posten
Wanneer jij of je collega een communicatiemiddel heeft opgemaakt, dan heb je vervolgens verschillende mogelijkheden. Je kan het resultaat laten drukken door de opmaak direct door te sturen naar jouw drukker. Ook kun je ervoor kiezen om het resultaat te downloaden als PDF of JPG. Door middel van de social media module is het mogelijk om een social media post direct te plaatsen op Facebook, Instagram, Twitter en/of Facebook. Jij kiest uit dit online brand management systeem simpelweg wat je nodig hebt om je doel te bereiken.
Meer overzicht voor inkoop
De Huisstijlmanager is niet alleen handig voor communicatieadviseurs of -medewerkers, maar ook voor inkopers! Door middel van de OCI-integratie is het namelijk mogelijk om je inkoopsysteem direct te koppelen aan de Huisstijlmanager. Hierdoor gebeurt het inloggen en aanmaken van inkoopnummers volledig automatisch. In de Huisstijlmanager kun je een onbeperkt aantal artikelen plaatsen die collega’s kunnen bestellen. Hierdoor het je één systeem voor de inkoop van alle communicatiemiddelen. Dit biedt de inkoopafdeling meer overzicht en controle.
Jij houdt de controle
Voordat er een bestelling wordt geplaats of een communicatiemiddel wordt geproduceerd of gedownload, kun je een autorisatie dit laten goed of -afkeuren. Hiermee houdt je grip op alle bestelhoeveelheden en op de content van een ontworpen middel. Ook houdt je controle op je voorraad. De Huisstijlmanager maakt de voorraad van jouw organisatie eenvoudig inzichtelijk. En wanneer de voorraadstand onder een minimum komt, dan informeren we jou via een e-mail.
Een optimale beleving
Voor elke relatie bouwen we een unieke Huisstijlmanager, afgestemd op haar wensen en behoefte. Dat betekent ook dat jouw persoonlijke Huisstijlmanager wordt gebouwd in de look-and-feel van jouw organisatie. Zo hebben we voor onze relatie BMN laatst een unieke Huisstijlmanager gebouwd. Het is mogelijk om persoonlijke teksten toe te voegen, waarmee je alle gebruikers kan informeren over bijvoorbeeld nieuwe artikelen, contactpersonen, campagnes en acties. Hierdoor stel je iedereen gemakkelijk op de hoogte van het laatste (communicatie)nieuws.
Wil jij met jouw eigen ogen zien hoe de Huisstijlmanager werkt?
Vraag dan gratis en vrijblijvend een demo aan via: www.huisstijlmanager.nl/demo. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Ben je nog aan het twijfelen en wil je eerst nog meer informatie? Vraag dan gratis onze brochure aan.