Huisstijlmanagement in de zakelijke dienstverlening

In de zakelijke dienstverlening is er sprake van veel concurrentie, waardoor het belangrijk is om je te onderscheiden. Je moet opvallen bij de doelgroep en hun vertrouwen winnen, zodat zij voor jou kiezen. Goed huisstijlmanagement is hierbij essentieel. Met de Huisstijlmanager® kun jij als marketing- of communicatiemedewerker in de zakelijke dienstverlening het maximale uit je marketinguitingen halen.

Huisstijlmanager Zakelijke dienstverlening

Huisstijlmanagement in de zakelijke dienstverlening

In de zakelijke dienstverlening is er sprake van veel concurrentie, waardoor het belangrijk is om je te onderscheiden. Je moet opvallen bij de doelgroep en hun vertrouwen winnen, zodat zij voor jou kiezen. Goed huisstijlmanagement is hierbij essentieel. Met de Huisstijlmanager® kun jij als marketing- of communicatiemedewerker in de zakelijke dienstverlening het maximale uit je marketinguitingen halen.

NRG Template opmaken

Waarom is huisstijlbewaking belangrijk binnen de zakelijke dienstverlening?

Eigenlijk is huisstijlmanagement in iedere sector belangrijk, maar in de zakelijke dienstverlening is het écht onmisbaar. Waar slechts een dienst verleend wordt, heb je als bedrijf of instelling geen fysiek product om het vertrouwen te winnen. Dat maakt huisstijlmanagement in de zakelijke dienstverlening van groot belang. Een goede huisstijl met bijbehorende huisstijlbewaking, straalt professionaliteit, uniciteit en betrouwbaarheid uit. Genoeg reden om actief te zijn op het gebied van huisstijlmanagement.

Maar met alleen het ontwikkelen van een huisstijl red je het niet, want die huisstijl moet ook nog door iedereen op een goede manier worden toegepast. Dat is waar huisstijlbewaking om de hoek komt kijken. Maar hoe zorg je voor goede huisstijlbewaking in jouw organisatie, zonder dat ‘iedereen eraan herinneren’ een dagtaak wordt? Dat doe je door het leuk, gemakkelijk en overzichtelijk te maken met Huisstijlmanager.

Benieuwd naar alle mogelijkheden?

In een demo leggen we alle mogelijkheden aan je uit. Vraag gratis en vrijblijvend een demo aan.

Benieuwd naar alle mogelijkheden?

In een demo leggen we alle mogelijkheden aan je uit. Vraag gratis en vrijblijvend een demo aan.

De uitdagingen van huisstijlmanagement in de zakelijke dienstverlening

“Huisstijlmanagement in de zakelijke dienstverlening is belangrijk, dus zorg dat het goed geregeld is”, is natuurlijk erg makkelijk gezegd van ons. We zijn ons bewust van de uitdagingen van huisstijlbewaking, en misschien komt dat juist omdat wij de tool hebben ontwikkeld waarmee het makkelijk wordt. Als communicatiemedewerker is het moeilijk om grip te houden op naleving van de huisstijl. Waarschijnlijk heb je er geen tijd voor (én geen zin in) om de huisstijl te controleren en het komt vaak voor dat er geen centrale database is met alle beelden en huisstijlelementen, laat staan kant-en-klare huisstijlsjablonen. Hierdoor kan huisstijlmanagement aanvoelen als een onbegonnen missie.

Garantiemakelaars visitekaartje opmaken

Hoe kan Huisstijlmanager jou helpen in de zakelijke dienstverlening?

De Huisstijlmanager kan voor jou als communicatiemedewerker een heleboel uitdagingen uit de weg ruimen. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen die jou kunnen helpen met huisstijlmanagement in de zakelijke dienstverlening.

1

Eenvoudig te gebruiken online templates

In de online omgeving van Huisstijlmanager kunnen we alle templates aanmaken in de huisstijl van jouw organisatie. Bijvoorbeeld een uitnodiging voor een seminar, een poster voor het bedrijfsfeest of visitekaartjes voor een nieuwe collega; die kunnen met de templates gemakkelijk in de huisstijl worden gemaakt.
2

Een centrale mediabank

In de mediabank kun je alle belangrijke digitale bestanden van je organisatie centraal en veilig opslaan, zodat alle medewerkers er gemakkelijk bij kunnen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bepaalde campagnebeelden, en -foto’s, maar bijvoorbeeld ook het huisstijlhandboek, logo’s, video’s en Word-sjablonen.
3

Web-to-Print & Web-to-Publish in een handomdraai

Wat je ook maakt, met Huisstijlmanager kun je alles eenvoudig bij je leverancier laten drukken of online publiceren. Of je de nieuwsbrief op je website nu ook wil laten drukken of wanneer je een advertentie meteen via je online kanalen wil publiceren, het gaat allemaal in een handomdraai.
4

Koppeling met het inkoopsysteem

Handig voor de administratie: via de zogenaamde OCI-integratie kun je de Huisstijlmanager direct koppelen aan je inkoopsysteem. Het inloggen en het aanmaken van inkoopnummers gebeurt volledig automatisch. Gewoon om het nog wat makkelijker te maken.
5

Autorisatie en controle

Alles gebeurt centraal. Dat is enerzijds fijn omdat iedereen er gemakkelijk mee kan werken, anderzijds is het fijn omdat daardoor alles beheersbaar wordt. Eerder las je al dat je een leverancier kunt koppelen aan jouw Huisstijlmanager die het drukwerk verzorgd, maar je kunt ook bepalen wie binnen je organisatie die orders kan autoriseren. Hierdoor hoeft er minder geschakeld te worden tussen verschillende afdelingen (of externe bureaus), waardoor je veel tijd en kosten bespaart.
6

Zeer gebruiksvriendelijk

Gebruiksvriendelijkheid is voor ons erg belangrijk en hier hebben we bij de ontwikkeling van de Huisstijlmanager dan ook rekening mee gehouden. Gebruikers kunnen op alle plekken communicatiemiddelen binnen de huisstijlregels opmaken, downloaden en bestellen. Gemakkelijk voor je collega’s, en jij houdt de controle!

Wil jij de Huisstijlmanager eens uitproberen?

Grippy

Wil jij de Huisstijlmanager eens uitproberen?

Tevreden Huisstijlmanager gebruikers in de zakelijke dienstverlening

Informatie

Beheren, opmaken, bestellen én publiceren van al je marketing- en communicatiemiddelen doe je voortaan op één plek. Ontdek de kracht van de Huisstijlmanager!

Volg ons op      

Support

Heb je hulp nodig of heb je een technische vraag? Bekijk onze helpdesk of neem contact op via support@huisstijlmanager.nl