Huisstijlmanagement in de zorg

Als jij actief bent als marketing- of communicatiemedewerker voor een ziekenhuis, bij een zorgcentrum, binnen de ouderenzorg of op een andere plek in de gezondheidszorg, dan komt er veel op je af. Een goede huisstijl en bijbehorende huisstijlbewaking spelen in de zorgsector een belangrijke rol. De Huisstijlmanager® kan jouw werk als communicatieprofessional in de zorg gemakkelijker en aangenamer maken. Efficiënter en overzichtelijker.

Onderenzorg

Waarom is huisstijlbewaking belangrijk in de zorg?

Waar vertrouwen een rol van betekenis speelt, is een herkenbare huisstijl belangrijk. Dat komt door het simpele feit dat we als mens geneigd zijn het bekende sneller te vertrouwen. Maar met alleen het ontwikkelen van een huisstijl red je het niet, want die huisstijl moet ook nog op een goede manier worden toegepast. Dat is waar huisstijlbewaking om de hoek komt kijken. Maar hoe zorg je voor goede huisstijlbewaking in een ziekenhuis of andere zorginstelling, zonder dat ‘iedereen eraan herinneren’ een dagtaak wordt? Huisstijlbewaking zonder politieagent te spelen, dat doe je door het leuk, gemakkelijk en heel overzichtelijk te maken, namelijk met de Huisstijlmanager.

De uitdagingen van huisstijlmanagement in de zorg

We weten het: het is makkelijk praten dat huisstijlmanagement in de zorg belangrijk is en goed gedaan zou moeten worden. Maar we zijn ons ook bewust van de grote uitdagingen van het bewaken van een huisstijl. Als communicatiemedewerker is het moeilijk om grip te houden op naleving van de huisstijl. Waarschijnlijk heb je er geen tijd voor (én geen zin in) om organisatiebreed de huisstijl te controleren en vaak is er geen centrale database van beelden en huisstijlelementen aanwezig. Om nog maar te zwijgen over alle ad hoc communicatiemiddelen die met alle goede bedoelingen door collega’s gemaakt worden, de vele aanvragen van collega's voor het opmaken van middelen, het aanpassen van content, of de vragen over de huisstijl. Door de opeenstapeling van deze uitdagingen kan huisstijlmanagement aanvoelen als een onbegonnen missie.

Huisstijlmanager Laurentius Ziekenhuis

Hoe kan Huisstijlmanager jou helpen in de zorg?

De Huisstijlmanager kan voor jou als communicatiemedewerker een heleboel uitdagingen uit de weg ruimen. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen die jou kunnen helpen met huisstijlmanagement in de zorg.

Eenvoudig te gebruiken online templates

In de online omgeving van Huisstijlmanager kunnen we alle templates aanmaken in de huisstijl van jouw organisatie. Bijvoorbeeld die patiëntenfolders, informatieposters en visitekaartjes kunnen met de templates gemakkelijk in de huisstijl worden gemaakt.

Een centrale mediabank

In de mediabank kun je alle belangrijke digitale bestanden van je organisatie centraal en veilig opslaan, zodat alle medewerkers er gemakkelijk bij kunnen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bepaalde campagnebeelden, en -foto’s, maar bijvoorbeeld ook het huisstijlhandboek, logo’s, video’s en Word-sjablonen.

Web-to-Print in een handomdraai

Wat je ook maakt, met Huisstijlmanager kun je alles eenvoudig bij je leverancier laten drukken of online publiceren. Of je de nieuwsbrief op je website nu ook wil laten drukken of wanneer je een advertentie meteen via je online kanalen wil publiceren, het gaat allemaal in een handomdraai.

Koppeling met je inkoopsysteem

Handig voor de administratie: via de zogenaamde OCI-integratie kun je de Huisstijlmanager direct koppelen aan je inkoopsysteem. Het inloggen en het aanmaken van inkoopnummers gebeurt volledig automatisch. Gewoon om het nog wat makkelijker te maken.

Autorisatie en controle

Alles gebeurt centraal. Dat is enerzijds fijn omdat iedereen er gemakkelijk mee kan werken, anderzijds is het fijn omdat daardoor alles beheersbaar wordt. Eerder las je al dat je een leverancier kunt koppelen aan jouw Huisstijlmanager die het drukwerk verzorgd, maar je kunt ook bepalen wie binnen je organisatie die orders kan autoriseren. Hierdoor hoeft er minder geschakeld te worden tussen verschillende afdelingen (of externe bureaus), waardoor je veel tijd en kosten bespaart.

Zeer gebruiksvriendelijk

Gebruiksvriendelijkheid is voor ons erg belangrijk en hier hebben we bij de ontwikkeling van de Huisstijlmanager dan ook rekening mee gehouden. Gebruikers kunnen op alle plekken communicatiemiddelen binnen de huisstijlregels opmaken, downloaden en bestellen. Gemakkelijk voor je collega’s, en jij houdt de controle!

Hoe kunnen wij jouw organisatie helpen?

Plan een demo met een van onze experts
of download de gratis brochure.

Informatie

Beheren, opmaken, bestellen én publiceren van al je marketing- en communicatiemiddelen doe je voortaan op één plek. Ontdek de kracht van de Huisstijlmanager!

Social media