
Huisstijlmanager neemt Appèl veel werk uit handen
Remco Nijssen
- Appèl
- Als Brabants familiebedrijf brengt Appèl elke dag werkgeluk en vooral veel lekker eten op tafel. Je vindt deze cateraar op scholen, bij universiteiten, bedrijven, instellingen, in de horeca en op evenementen. Met een gezonde twist creëert Appèl dé ontmoetingsplek van een school of organisatie. De innovatieve concepten laten zien dat lekker en gezond eten perfect samen kunnen gaan. Zo draagt Appèl bij aan een vitalere en duurzamere leefstijl voor alle generaties.
Appèl verzorgt op bijna 700 locaties catering. Dankzij Huisstijlmanager kunnen die locaties nu zelf zaken als menuborden of servetdispensers gemakkelijk maken én bestellen. Pien Verheijen, creatief dtp’er bij Appèl: “En het scheelt ons enorm veel werk om niet meer alles handmatig voor al die honderden locaties te moeten versturen.”
Elke locatie zijn eigen concept
Appèl is de afgelopen jaren flink gegroeid. Er zijn meerdere bv’s samengevoegd onder de merknaam Appèl en daardoor heeft er vorig jaar een nieuwe branding plaatsgevonden. Elke locatie heeft nu zijn eigen concept met een passende huisstijl. Pien: “Wat betreft de invoering van Huisstijlmanager zijn wij klein begonnen door eerst Appèl Bedrijfsrestaurants als uitgangspunt te nemen. Dat zijn we stukje bij beetje gaan uitbouwen naar onze andere concepten op de verschillende locaties.
Feedback
Hierbij hecht Appèl veel waarde aan de reacties die ze krijgen vanuit die locaties. “Bijvoorbeeld wat zouden de gebruikers van Huisstijlmanager anders willen zien? Wat missen zij nog? En ook nieuwe accountmanagers brengen vaak weer andere ideeën met zich mee. Met die input en de expertise van Huisstijlmanager proberen wij het systeem steeds beter én eenvoudiger te maken. Zo zijn we samen met Huisstijlmanager het systeem voortdurend aan het finetunen.”
In ontwikkeling
De Huisstijlmanager van Appèl blijft dus in ontwikkeling. “De medewerkers op locatie zijn over het algemeen wat ouder en hebben vaak weinig affiniteit met computersystemen. Die zien in eerste instantie beren op de weg. Die moet je vaak wel even bij de hand nemen. Ik zeg dan altijd: het is net als online shoppen. Zo eenvoudig is het. Bovendien bestellen de locaties ook zelf producten bij de groothandel. Als dat lukt, lukt het werken met Huisstijlmanager ook. En dat ondervinden de gebruikers ook. Je merkt dat Huisstijlmanager steeds breder gedragen wordt binnen de organisatie.”
Veel werk uit handen
Dankzij Huisstijlmanager is al het drukwerk in de juiste huisstijl en komt het automatisch op de juiste locatie terecht. “De komst van dit systeem scheelt ons enorm veel werk. Voorheen hadden wij hier een kast staan met materialen zoals prijskaartjes en menukaarten en moesten we het allemaal handmatig naar alle locaties versturen”, vertelt Pien. “Hier waren we onderhand een dag per week aan kwijt. En lag het niet op voorraad, dan moesten we zulke zaken zelf bestellen of het laten drukken. Met bijna 700 locaties is dat gewoon niet meer te doen.”
Informatie
Beheren, opmaken, bestellen én publiceren van al je marketing- en communicatiemiddelen doe je voortaan op één plek. Ontdek de kracht van de Huisstijlmanager!